Dit jaar sensibiliseert Hortense, samen met haar familie, de bevolking voor oplichting op het internet: "Hortense PADUP en de Oplichters van het Wereldwijde Web".
De goede tips van Hortense worden geïllustreerd op broodzakken. De bakkerijen van de zes gemeenten van de zone nemen deel aan de preventie-actie door de tips te verspreiden.
Naast de preventietips, staat er op de broodzak ook een quiz "Ontmasker de oplichters van het web", waarmee de burgers hun kennis over online oplichting of oplichting via telefoon kunnen testen, met als afsluiter een mooie verrassing aangeboden door de politiezone.
Een originele manier dus om de burgers te sensibiliseren voor de huidige criminele problematieken en daarbij de nabijheid met de inwoners van een wijk te bevorderen.
Het project Hortense PADUP heeft overigens de originaliteitsprijs in het kader van de projectoproep van het "Réseau Intersection" gewonnen. Deze wedstrijd strekt ertoe projecten te belonen die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de gemeenschapsgerichte politie.