Raadpleeg ook onze FAQ over:
Vraag
Ik wil de Excel-file via de applicatie gebruiken om mijn camera's te lokaliseren en te beschrijven, maar wanneer ik die wil uploaden krijg ik een foutmelding. Wat kan ik doen?
Kijk eerst en vooral na of u het tabel correct heeft ingevuld.
Aangezien het een gestandardiseerde tabel is, kan u er geen rijen of kolommen aan toevoegen. Het bestand moet ingevuld worden in dezelfde vorm zoals u die gedownload heeft.
Kijk ook na dat de lentegraad en breedtegraad in decimalen werden ingevuld (net zoals in het voorbeeld dat u kan terugvinden in de tabel, met minstens 7 cijfers na de komma). Indien u die hebt ingevuld en graden-minuten-seconden of indien u gegevens X en Y minder dan 7 cijfers na de komma bevatten, is het normaal dat u een foutmelding krijgt.
Zorg er ook voor dat alle velden werden ingevuld zoals gevraagd, door het voorbeeld te volgen en de vermelde instructies.
Indien u nog steeds problemen ondervindt nadat u alle nodige correcties heeft toegepast, contacteerd dan de helpdesk "camera", bereikbaar telefonisch van maandag tot vrijdag tussen 9 uur en 17 uur op 02/739 42 80 of via mail: [email protected] .
Vraag
Hoe gebeurt de aangifte indien ik niet over de Belgische nationaliteit beschik?
De identificatie op de aangiftewebsite verloopt via de CSAM-software van de FOD BOSA.
Indien u niet over de Belgische nationaliteit en dus over geen elektronische identiteitskaart eID beschikt:
- kan u de FOD BOSA contacteren die u desgevallend een andere identificatiemethode kan bezorgen, waarmee u zich kan identificeren op onze site (en ook op de toepassing "rollenbeheer").
U kan de FOD BOSA hier contacteren.